مشاوره حقوقی رایگان 09190218124

مشاوره حقوقی رایگان 09190218124

a.saidnesuad@yahoo.com

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 843
بازدید دیروز : 338
بازدید هفته : 2240
بازدید ماه : 3953
بازدید کل : 101616
تعداد مطالب : 595
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



خروج ارگ بم از فهرست میراث در خطر

بزرگ‌ترین بنای خشتی جهان که ۲۵۰۰ سال ایران را به نظاره نشسته است سال ۸۳ در جریان بیست‌وهشتمین اجلاس جهانی کمیته میراث فرهنگی یونسکو در فهرست میراث جهانی در معرض خطر ثبت شدبیست و پنج مهر امسال کارشناسان یونسکو در سفر خود به کرمان که برای بازدید از روند بازسازی ارگ بم و رعایت ضوابط یونسکو در بازسازی این شهر‌، انجام گرفت با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته نسبت به وضعیت ارگ بم ابراز نگرانی کردند.
آنها که از بازسازی ارگ تاریخی، رضایت نسبی داشتند اعلام کردند وجود ساختمان‌های غیرمجاز روی گسل بم در محدوده این میراث جهانی و همچنین ایجاد پمپ بنزینی روی یک محوطه باستانی سبب شده ضوابط یونسکو زیر پا گذاشته شود بنابراین امکان خروج این میراث هزاران ساله از فهرست در خطر وجود ندارد.
با این حال سرانجام نگرانی دوستداران میراث فرهنگی درباره خروج ارگ بم از فهرست میراث جهانی ‌و پیگیری‌های صورت گرفته به ثمر نشست و سازمان میراث فرهنگی را بر آن داشت تا ضوابط منظر فرهنگی بم را ابلاغ کند تا برای برخورد قانونی با متخلفان انجام ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم ارگ هیچ منع قانونی وجود نداشته باشد.
حالا خبرهای خوشی از این اثر ارزشمند جهانی به گوش می‌رسد. مسوولان از رخدادهایی می‌گویند که به خارج شدن ارگ تاریخی بم از فهرست میراث در خطر منجر می‌شود


نويسنده: علی اکبر سیدنژاد تاريخ: شنبه 15 بهمن 1390برچسب:خروج, ارگ بم, از, فهرست, میراث, در خطر,خروج ارگ بم از فهرست میراث در خطر, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

علی اکبر سیدنژاد کارشناس ارشد حقوق 09190218124

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to lawyer9.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com